Etický kódex
Vymedzenie niektorých pojmov
„Realitná činnosť“ je pre účely tohto Kódexu podnikanie v sprostredkovaní predaja, prenájmu a kúpy nehnuteľností bez ohľadu na právnu formu ktorou sa tento predmet podnikania vykonáva.
„Klient“ je pre účely tohto Kódexu fyzická alebo právnická osoba, ktorej realitná kancelária JUDr. Milica Molnárová – NÁJDI DOMOV, IČO: 46 63 40 88, Miesto podnikania 811 07 Bratislava -Staré Mesto, Nám. SNP 476/17, zapísaná v Okresný úrad Bratislava, Číslo živnostenského registra: 110-214289 alebo jej maklér má poskytnúť alebo poskytuje služby spojené s Realitnou činnosťou.
„Realitná kancelária“ je pre účely tohto Kódexu JUDr. Milica Molnárová – NÁJDI DOMOV, IČO: 46 63 40 88, Miesto podnikania 811 07 Bratislava -Staré Mesto, Nám. SNP 476/17, zapísaná v Okresný úrad Bratislava, Číslo živnostenského registra: 110-214289
„Maklér“ je pre účely tohto Kódexu realitný maklér JUDr. Milica Molnárová – NÁJDI DOMOV, IČO: 46 63 40 88, Miesto podnikania 811 07 Bratislava -Staré Mesto, Nám. SNP 476/17, zapísaná v Okresný úrad Bratislava, Číslo živnostenského registra: 110-214289
„Zmluva“ je pre účely tohto Kódexu akákoľvek zmluva, predmetom ktorej je odplatný alebo bezodplatný prevod vlastníckeho práva k nehnuteľnosti z pôvodného vlastníka nehnuteľnosti na nového vlastníka nehnuteľnosti, či odplatné alebo bezodplatné prenechanie nehnuteľnosti do užívania vlastníkom nehnuteľnosti tretej osobe.
I. Predmet a záväznosť Etického kódexu
Predmetom Etického kódexu je súhrn základných hodnôt, princípov a pravidiel správania realitného makléra realitnej kancelárie JUDr. Milica Molnárová- NÁJDI DOMOV pri sprostredkovaní kúpy, predaja a prenájmu nehnuteľností. Etický kódex je záväzný pre všetkých maklérov realitnej kancelárie JUDr. Milica Molnárová- NÁJDI DOMOV.
II. Základné povinnosti a zásady
- Realitná kancelária a každý z jej maklérov sú povinní realitnú činnosť vykonávať čestne, v súlade s dobrými mravmi a podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia s prihliadnutím nielen na záujmy svojich klientov, ale aj na záujmy druhej zmluvnej strany Zmluvy tak, aby nikto z realitného obchodu nevyšiel ako podvedený alebo poškodený.
- Realitná kancelária sa zaväzuje poskytovať iba aktuálne, pravdivé a presné informácie. Maklér je odborník a v záujme zvyšovania svojich odborných znalostí sa sústavne stará o svoje vzdelávanie.
- Každý maklér Realitnej kancelárie musí vždy vystupovať v mene Realitnej kancelárie a realitnú činnosť vykonávať odborne, svedomito a zodpovedne. Maklér sa nesmie znížiť k zakrývaniu svojej identity a nesmie sa prezentovať ani ako súkromná osoba (súkromný záujemca).
- Pri výkone realitnej činnosti môže maklér použiť len také prostriedky, ktoré pripúšťajú právne predpisy Slovenskej republiky. Maklér je povinný rešpektovať všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky .
- Maklér Realitnej kancelárie je povinný uplatňovať zdvorilý, korektný a nestranný prístup ku všetkým klientom ako aj druhým zmluvným stranám Zmlúv.
- Maklér Realitnej kancelárie nesmie zatajovať svoju identitu a je povinný pri vykonávaní činnosti zachovávať zodpovedajúcu diskrétnosť a nesmie obchádzať spolupracujúce strany.
- Každý maklér Realitnej kancelárie sa zaväzuje pracovať tak, aby svojou prácou a vystupovaním nepoškodzoval dobré meno, povesť a imidž Realitnej kancelárie.
- Klienti a ich záujmy sú u maklérov Realitnej kancelárie vždy na prvom mieste. Ku klientom sa musí každý maklér Realitnej kancelárie správať čestne a slušne, musí pravdivo uvádzať všetky skutočnosti súvisiace s obchodom, ktorý realitnou činnosťou sprostredkúva.
- Maklér musí pri vykonávaní činnosti zachovávať zodpovedajúcu diskrétnosť. Musí rešpektovať profesionálne tajomstvo, nesmie najmä prezradiť žiadnu dôvernú informáciu, ktorú získal od svojich klientov alebo zamestnávateľov, a to minulých, súčasných či možných, alebo použiť takú informáciu bez výslovného splnomocnenia v ich neprospech.
- Maklér uplatňuje zdvorilý, korektný a nestranný prístup ku všetkým klientom. V prípade konfliktných situácií vystupuje ako mediátor, ktorý sa snaží spolu s klientmi nájsť pre nich najvhodnejšie riešenie.
III. Poskytovanie sprostredkovateľských služieb
- Maklér je povinný:
-
- informovať klienta o rozsahu sprostredkovateľských služieb, ktoré poskytuje a o odplate, ktorá je s týmito službami spätá. Zároveň je povinný klienta informovať o celkovej nákladnosti obchodného styku a o správnych poplatkoch a iných platbách, ktoré nie sú v odplate sprostredkovateľa zahrnuté,
- priebežne informovať klienta o vývoji poskytovanej služby,
- bez zbytočného odkladu upovedomiť klienta o všetkých dôležitých úkonoch a oboznámiť ho s podstatnými písomnosťami, ktoré dostáva alebo odosiela,
- v primeranej lehote zodpovedať dopyty klienta,
- starostlivo nakladať s dokladmi, ktoré mu boli zverené, chrániť ich pred poškodením, stratou, odcudzením alebo zničením a urobiť všetky potrebné opatrenia na ich ochranu pred nepovolanými osobami,
- chrániť osobné údaje klientov pred stratou, zneužitím alebo odcudzením.
- V prípade, ak maklér prijíma preddavok od tretej osoby ako časť kúpnej ceny nehnuteľnosti či ceny prenájmu nehnuteľnosti, je povinný ihneď ho odovzdať do úschovy Realitnej kancelárii.
- V prípade, ak maklér prijíma od klientov kľúče od predávanej či prenajímanej nehnuteľnosti, je povinný tieto kľúče starostlivo uchovať, nepoužiť ich v rozpore s prijatým účelom, poprípade ich odovzdať do úschovy Realitnej kancelárii a vyžiadať si ich pred zrealizovaním obhliadky samotnej nehnuteľnosti.
- Po realizácii každej služby je maklér povinný svoju odplatu riadne vyúčtovať.
Etický kódex bol prijatý dňa 04.04.2022 realitnou kanceláriou – JUDr. Milica Molnárová – NÁJDI DOMOV.